søndag den 19. maj 2013

Et nyt forsøg -snaps på Skovnærke


Et slotsophold i Nordsjælland endte med, at manden og jeg fik samlet os en god gang Skovmærke med hjem. Har nemlig ikke kunnet finde den fine lille blomst på nogle af mine utallige skovture, så da jeg så den ved det lige ved vores værelse/lejlighed på hotellet, måtte vi have nogle med hjem:-)

Nu står der et fint glas, fuld af vodka og de små, fine skovmærke. samtidig har jeg hængt små buketter til tørre, da de skulle dufte endnu mere vidunderligt tørret. Glæder jeg mig til at afprøve og til at smage en ny og spændende snaps :-)

De fleste af mine opskrifter og inspiration til fouragering finder jeg i denne bog; "Naturens Spisekammer", en uundværlig bog for samlere i naturen:-)




----
A new trial with homemade Snaps from Woodruff. Looking forward to tasting it:-)

Many of my foarging is inspired from the Danish book; "Natur's Pantry".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar